Tragedi...

Trist, trist, trist... och tråkigt!!! Ikke röntgades för 2 veckor sedan, och i tisdags fick jag hem bedömningen. Tyvärr visar det sig att lillkillen har HD D!! Visst, jag var medveten om att det var en chansning att importera, men jag var ändå så noga som det gick att vara. Armbågarna var ok, och ländryggen så fin ut, såvitt jag och veterinären kunde se. Men det syntes inga benpålagringar i höfterna, och han har aldrig visat någon smärta. Han är välmusklad, och jag förväntar mig inte att han ska få problem än på några år, om ens då. Men det är ju alltid trist när en hund inte får vara ok... Jag kommer köra på som vanligt med honom ändå, så får det bära eller brista.

Men tråkigt är det...

Kommentarer
Postat av: Marina

Nä fy! Vilken otur! Det är ju tur att du har garanti så du kan få ersättning för det där! Stackare!

Hör av dig när vi kan träffas!

Kram marina

2009-03-26 @ 14:00:40
Postat av: Anna & tjejerna

Nämen... Vad tråkigt... Tycker du gör helt rätt som kör på ändå och som sagt - inte säkert att han får problem. Var o röntgade Axxa i tisdags och hon är inte heller felfri tyvärr.

Stor kram!

Postat av: Helen

Vad tråkigt! Har du tänkt röntga om honom senare?

2009-03-28 @ 14:39:01
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Jeanette

Åh vad tråkigt. Dock skönt att det inte var några pålagringar.

Tyson har ju C o D (m kommentar slappa leder) o han märker jag inte nåt på. Vi kör på och har kul så länge det går helt enkelt. Men självklart har man det i bakhuvudet...



Verkar som om du kommit på plats i hus o med träning, härligt att läsa!!



Kram

2009-03-28 @ 18:47:58
URL: http://www.dizza.se.
Postat av: Elin

Nej vad tråkigt. :( Men som du skriver så är det ju bara att köra på. Muskler och aktivering så klarar de sig längre. ha det bra!

2009-04-02 @ 17:43:51
URL: http://eloz.tk
Postat av: Pernilla och Jolin

Hej vad tråkigt att läsa. Hoppas allt är bra med dig nere i Halland och att du trivs där. Låter som du kommit igång bra med hundarna iallafall, kul att läsa.

MVH

Pernilla och Jolin

2009-04-07 @ 21:06:18
URL: http://jolinochsole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback