Bläääää...

Sedan i julas har jag varit sjuk 4 ggr. Först en helt vanlig förkylning under julen. Sen en släng av flunsan i början på januari. Efter det en förkylning till, mitt under flytten i mitten på februari. Och nu hästinfluensan... För det måste vara en influensa anpassad att räcka till en hel häst, med tanke på hur klubbad jag känt mig... Jag hann vara på nya jobbet i 3 dagar innan jag blev dålig. 4:e dagen kämpade jag mig dit, trots att jag redan kände mig risig, men sen var det bara till att snällt stanna hemma. Hela helgen försvann i ett dimmigt töcken, och hundarnas utlovade träning kom bort nånstans på vägen. Jag som nästan aldrig brukar vara sjuk! Det märks helt klart att jag inte är i nån toppform... Tycker SÅÅÅ synd om mig själv...

Men nog om det. Nya jobbet har varit så där kul än så länge. Överläkaren på den avdelning jag ska vara på har haft så mycket att göra (alternativt helt saknat intresse för mig...) att hon inte har hunnit med mig överhuvudtaget. 2 dagar har hon lejt ut mig till en annan avdelning, mest för att bli av med mig, tror jag. Jag har haft vettiga arbetsuppgifter att göra sammanlagt 1 timme under mina 4 dagar. Kanon! Just för detta har jag gått i skolan i 5,5 år, skaffat mig hyggliga studieskulder, och gått miste om en ansenlig mängd pensionsinbetalningar. Jag som såg fram emot detta jobbet, just för att jag är intresserad av området. Kan inte göra annat än att hoppas på att det blir bättre!

Hundarnas tillvaro är lite haltande just för tillfället. Vi hann med en del sköna promenader på det ökända Galgberget i Halmstad innan jag blev sjuk. Galgberget (som heter så just för att de hängde folk där förr) ligger precis vid sjukhuset, så det är lätt gjort att traska där på luncherna och efter jobbet. Min lilla mor kom ut en eftermiddag och gjorde oss sällskap på eftermiddagspromenaden. Ovant att kunna träffas runt en så vardaglig händelse, och sen bara kunna skiljas igen, medan var och åker hem till sitt... Har inte vant mig än vid att vara i Halmstad igen. I onsdags tog vi en tur med cykeln efter jobbet. Har fått en terrängkarta över Halmstad med omnejd. Tyckte att jag planerat in en bra cykeltur. Tyvärr fanns det fler vägar i verkligheten än på kartan, så det var med en hårsmån vi klarade oss från att åka vilse. Eller, om sanningen ska fram, så var vi vilse, ända tills jag av en händelse råkade känna igen mig... Men det bekom inte hundarna, utan de sprang glatt vidare. De senaste dagarna har det dock varit en plåga att gå ut genom altandörren, och låta hundarna kissa på tomten. Har ju inget staket än, så jag vågar inte bara släppa ut dem själva. Lite för mycket katter i området... Så just nu är de inte så nöjda med sin matte. Men ge mig några dagar till bara, så ska jag klättra upp på cykeln igen, och klamra mig fast vid bromsarna, medan bestarna roar sig... Fast inte just nu... Ska bara vila lite först...

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej!! Åh vad härligt att höra från dig. Har tänkt massor på dig o vovvsarna och kollat in här då o då.



Välkommen till södra Sverige! Hade varit kul att träffas o träna lite senare i vår/sommar!



Visst är det härligt att bo i hus?! Jag kan inte tänka mig annat, även om det är en del jobb...



Håll tummarna nästa helg!



Kram

Postat av: Anonym

Hej hopp.. här kommer min mailadress. :)

2009-03-18 @ 16:01:11
Postat av: Marina

Skönt att läsa att du är på gång igen! Hör av dig när du vill komma och träna med oss.

Kram Marina

2009-03-18 @ 16:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback