Läger

Hej, alla ni som inte gett upp hoppet om en uppdatering... Förstår inte vart lusten att blogga tagit vägen??

Vi har i alla fall varit på läger hos Vixax i helgen. Ikke har fått prova på Mondioring för instruktör Emma Svensson! Såååå kul!!! Jag är obeskrivligt sur på SKK som inte godkänner denna publikvänliga sport i sverige! Där biter ni er själva i svansen, SKK!!!

Ikke hade inga svårigheter att börja bita i benen istället för i ärm. I alla fall inte så länge han satt i sele och lina, men när han fick springa in själv i full fart, då klickade det i hjärnan, han var på väg att ta ärm, men upptäckte att det inte fanns någon skyddsärm, eftersom Emma, vår instruktör, bara hade bitbyxorna på sig. Då kom han på att benen var tillåtna istället... Pucko... Men Emma sa att det var hans livliga temperament som visade sig där, vilket jag nog kan hålla med om. Det går lite för fort ibland, om man heter Ikke... Men så länge jag bara höll nere farten lite, så skötte han sig kanon. Det var ju bra att han tänkte efter, och inte bet där det var oskyddat, i alla fall...

I mondioring vill man inte ha hysteriska tillkämpanden, utan man vill att hunden i princip bara ska göra sig tung, och bara bita sig fast. Positivt är om hunden hela tiden vill mata munnen full med byxben. Ikke var en naturbegåvning där, och man märker ändå lite att det är med tanke på detta han blivit avlad nere i Belgien. När det kom till kontrollbiten, där Ikke och jag haft problem, gjorde vi ändå ganska stora framsteg, tycker jag. Mot slutet av helgen, lyssnade han riktigt bra, och kunde gå fint fritt följ bland alla ärmar och leg sleeves.

Emma ställde även upp på en liten uppvisning i MR 3, med sin tävlingshund Xa. Det ser så kul ut! Jag önskar att det fanns träningsmöjligheter i min lilla håla, så att vi kunde fortsätta med detta. Men tyvärr, den enda träningsgruppen i Sverige som vet vad de gör, är i Enköping. Det är långt dit... Får se om framtiden erbjuder träning även på närmre håll. I så fall kommer nästa lille belgare absolut tränas mot MR på en gång!

Med Ikke har jag nog bestämt att det är svenskskyddet jag ska försöka med, även om jag under helgen hade en liten tanke på MR. Får jag ordning på honom, så kör jag, annars struntar jag i skyddet över huvud taget. Han är duktig på så mycket annat.

Dex har haft en tråkig period de senaste veckorna. Jag har kastrerat henne, så hon har varit sjukskriven. Passade på under semestern, så att jag kunde vara hemma och sköta om henne. Nu är det 3 veckor sedan, och den tid veterinären sa att hon skulle vara lugn, har äntligen tagit slut. Har börjat sätta igång henne lite grann. Hon är inte särskilt trevlig just nu... Vet inte vem som blir gladast när hon får träna för fullt igen, Ikke, jag eller hon själv... Men allt har gått bra, och nu är det slut på tråkiga skendräktigheter!

Kommentarer
Postat av: Helen

Åh, vad kul med en uppdatering! Hm, jag själv är rätt dålig på det just nu. Skulle vart kul att se "lille" Ikke bita i ben. Han är ju så rolig:) Du såg säkert min träningskompis Elin med sin schäfer Mirko. De körde skydd. Skönt att du slipper Dexis skendräktigheter. Jag kastrerade ju Maxa i juni och jag märker skillnad på henne jobbmässigt också. Hon är mycket mer fokuserad på vad vi gör. Kul kul! Hoppas att vi ses snart! Kram från Helen

Postat av: Alexandra

Hej! Jättekul att träffa dig och Ikke på lägret. Jag lyckades fånga er på bild, några av dom finns i min blogg :)



Alexandra med Mallegatorn Längta

2009-07-28 @ 23:12:18
URL: http://mallenutt.webb.se
Postat av: Helen

Grattis på 5-årsdagen Dexi önskar Helen och lillasyster Maxa

2009-07-31 @ 15:40:20
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Marina

Som sagt henrik kan figga i heldräkt! ;-)

2009-08-01 @ 19:51:36
Postat av: lovisa /lyntzi

ha du vari ti sverig?? d ha it ja veta någo om,oj!!j ahänger kanske it me så braa,he he!! grattis!!!!

2009-09-12 @ 16:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback